Wywiad w Przewodniku Katolickim

W nr 29 Przewodnika Katolickiego z dnia 21 VII 2013 opublikowano wywiad z moją skromną osobą. Opowiadam w nim o mojej Pielgrzymce z Bydgoszczy od Hiszpanii, oczywiście w wielkim skrócie. Poniżej skan oraz treść artykułu. Autorem tekstu jest Pani Katarzyna Jarzembowska. —————– Uroniłem łzę ze szczęścia Północno-zachodnia Hiszpania jest znana przede wszystkim z przepięknego miasta [...]

Dzień 74 i 75 – powrót do Domu

Jan Michalski, Camino de Santiago z Bydgoszczy dzień 74 i 75 Santiago de Compostela – Madryt – Dom Spokojnie i niespiesznie opuściłem albergę około 9 rano. Powłóczyłem się po mieście.. jakaś bagietka na śniadanie, Msza o 12 w mojej ulubionej katedrze, ławka w parku. Tak doczekałem do 18. O tej godzinie poszedłem już na dworzec. [...]

Pielgrzymka z Polski do Hiszpanii – dzień 73

Jan Michalski, Piesza Pielgrzymka do Santiago de Compostela dzień 73 piątek 24.08.2012 Muxia – Santiago de Compostela Jest piątek, 24 sierpnia. Mam już rezerwację na autokar Madryt – Poznań, który odjeżdża z dworca Mendez Alvaro w niedzielę 26 sierpnia o 19:30. Niecałe 3 dni dla mnie. Postanowiłem, że podjadę do Santiago stopem. Muszę oszczędzić na [...]

Camino – dzień 72

Piesza Pielgrzymka do grobu św. Jakuba dzień 72 Fisterra – Muxia Rano po ludzku zjadłem śniadanie. Potem w drogę. Nogi chcą iść. Czuję, że mój organizm jest zdziwiony tym dwudniowym odpoczynkiem. Sprawię mu tą przyjemność i jeszcze jeden dzień przemaszeruję. Do Muxii niecałe 30 km. Chmury i wiatr oszczędziły mi nadmiernego przemęczenia i przegrzania. Dziś [...]

Pielgrzymka do św. Jakuba – dzień 71

Jan Michalski – Camino z Polski z Bydgoszczy dzień 71 środa, 22.08.2012 Santiago de Compostela – Fisterra Autobusy do Finisterry odchodzą o 9, 10 i 13. Pojadę pierwszym kursem. Będę miał więcej czasu na odetchnięcie oceanem. Wyszedłem z albergi przez 8:00. W autobusie miejsce na górnym pokładzie, tuż przy przedniej szybie – o to chodziło. [...]

Santiago de Compostela – dzień 70

Jan Michalski, pieszo z Polski do Hiszpanii dzień 70 wtorek, 21.08.2012 Santiago de Compostela Dziś trochę ochłonąłem. Cała energia na pielgrzymowanie i na ten wysiłek skończyła się wczoraj. Tam w katedrze czułem, że to już koniec mojej pielgrzymki. Trzydniowy marsz do Fisterry odpuszczam, dla mnie to już tylko turystyka. Na koniec świata pojadę autobusem. Mam [...]

Santiago de Compostela – dzień 69 SANTIAGO!!!

Jan Michalski, piesza Pielgrzymka do Santiago de Compostela dzień 69 poniedziałek 20.08.2012 Santa Irene – SANTIAGO DE COMPOSTELA Ostanie 20 km.. chcę koniecznie zdążyć na Mszę w katedrze o 12:00. Wyszedłem więc przed 6. Miałem zamiar jeszcze raz nacieszyć się widokiem gwiazd. Niestety nocne chmury pozbawiły mnie tego zaszczytu. Szedłem i szedłem i jakość dojść [...]

Pielgrzymka z Polski do Hiszpanii – dzień 68

Camino – Bydgoszcz – Santiago de Compostela dzień 68 niedziela, 19.08.2012 Palas del Rei – Santa Irene Okrutnie niewyspany, zmęczony ale zdeterminowany wstałem o 4:30. Wykończyłem płatki i o 5:09 wyszedłem. Dwie godziny marszu w ciemnościach. Lepiej nie mogłem trafić – jakoś mój wzrok pokierował się w niebo i zobaczyłem o co chodzi z tym [...]

Droga do św. Jakuba – dzień 67

Jan Michalski, Pielgrzymka Camino de Santiago z Polski dzień 67 sobota, 18.08.2012 Barbadelo – Palas del Rei : Os Chacotes O 5:30 zbudzili się Hiszpanie, zaczęli się zbierać do wyjścia. To zbieranie rozpoczęli od wielkiej dysputy oczywiście – jakby przed wstaniem z łóżka omawiali cały plan pielgrzymki w szczegółach. A, że obok śpi Janek z [...]

Camino de Santiago – dzień 66

Camino de Santiago, galicyjski fragment camino frances dzień 66 – 17.08.2012 Hospital de la Condera – Barbadelo Rano wyszedłem na moment tuż przed wschodem. Słońce wzeszło akurat gdy mijałem ostatnie zabudowania wioseczki. Znaki, których wczoraj już nie namierzyłem były widoczne. Dziś po raz kolejny piękne górskie widoki. Było na czym oko zawiesić. Na śniadanie zatrzymałem [...]